|   |   | 

Minoo FARHANGMEHR

1. Marketing social pentru campaniile anti-fumat din Portugalia: un instrument puternic în promovarea pentru adolescenţi a mesajelor tematice potrivite / Social Marketing Antismoking Campaigns in Portugal: A Powerful Tool for Promotion of Theme Appropriate Messages for Adolescents
Rezumat:În ultimii ani, fumatul a devenit un fenomen îngrijorător la nivel mondial. Marketing-ul social este considerat, la ora actuală, un instrument promiţător pentru implementarea eficientă şi urmărirea efectelor acţiunilor împotriva fumatului. De aceea, lucrarea de faţă are drept scop evidenţierea mesajelor tematice cu cea mai mare relevanţă, care să justifice includerea în reclamele anti-fumat, respectând în acelaşi timp cadrul conceptual al teoriei motivaţiei de protejare. Cercetarea a implicat participarea unui număr de 463 de adolescenţi portughezi şi s-a folosit o metodologie experimentală. Rezultatele au arătat că mesajele tematice împotriva fumatului, în care se prezintă consecinţele fumatului, atât asupra stării de sănătate, cât şi în cadru social, au fost cele mai eficiente în conştientizarea mai profundă, de către adolescenţi, a consecinţelor dramatice ale fumatului, care pun în pericol însăşi viaţa oamenilor.

Smoking has become a recent phenomenon of worldwide concern. Social Marketing has come to be regarded as a promising tool for effective implementation and follow-up of antismoking interventions. This work, therefore, aims at discovering the most relevant message themes to consistently include in antismoking advertising while drawing on the protection motivation theory conceptual framework. The study involved 463 Portuguese adolescents using an experimental methodology. Results have indicated antismoking message themes depicting both the health and social consequences of smoking to be most effective in raising adolescent awareness regarding the deleterious and life-threatening consequences of smoking.
Autor(i):Minoo FARHANGMEHR, Catarina SILVA
Publicat în:Revista Română de Marketing 3/2007 [Volume 2, Issue 3] (iulie-septembrie)
Cod citare:2720

Contul meu Rosetti